No calen instruccions!
Mira, toca, fes el que els palets et demanen.
Com en moltes altres materials, però amb aquests palets especialment, les explicacions prèvies poden ser fins i tot contraproduents.
Cal deixar sempre que el material parli, i efectivament els palets demanen a crits aparellar-se.
Sols després de jugar una bona estona, completar les parelles possibles i resoldre els possibles conflictes amb palets desaparellats, podem iniciar un diàleg per provocar la reflexió sobre el que s’està fent.
En què ens fixem per fer els aparellaments? (Cal adonar-se que estem fent servir 4 criteris a la vegada: forma, color, mida i nombre d’elements).
Un cop hem fet els aparellaments evidents tenint en compte els 4 criteris, podem inventar-nos noves regles d’aparellament per exemple fent parelles amb dues característiques iguals i dues diferents o altres.
Sols després de jugar una bona estona, completar les parelles possibles i resoldre els possibles conflictes amb palets desaparellats, podem iniciar un diàleg per provocar la reflexió sobre el que s’està fent.
En què ens fixem per fer els aparellaments? (Cal adonar-se que estem fent servir 4 criteris a la vegada: forma, color, mida i nombre d’elements).
Un cop hem fet els aparellaments evidents tenint en compte els 4 criteris, podem inventar-nos noves regles d’aparellament per exemple fent parelles amb dues característiques iguals i dues diferents o altres.
- Ubicación: Sala Maria Montessori
- Edad mínima: a partir de 6 años.
- Tiempo requerido: 5 minutos.
- Nombre de participants: Una o més persones
- Paraules clau: Simetria
- Taxonomía: Geometría