Us interessa organitzar una exposició itinerant del MMACA ?​

La vocació del Museu de Matemàtiques és ja des dels seus inicis la d’acostar-se al públic a tot el territori. Som conscients que no és fàcil pel públic i per les escoles, venir a l’exposició del Palau Mercader de Cornellà. És per això que tenim la voluntat de promocionar i facilitar la instal·lació temporal de les nostres exposicions itinerants tal com portem fent des del 2008. 
Us animem a venir a visitar-nos, ja sigui a l’exposició permanent de Cornellà, ja sigui a les exposicions itinerants per tal que ens coneixeu i parlem directament de les possibilitats de venir a la vostra població.

Recomanacions i qüestions a tenir en compte per A una exposició itinerant

Espai

Per a l’exposició és necessari un espai d’un mínim de 150-200 metres quadrats per poder presentar adequadament els mòduls.

Normalment els mòduls es presenten en taules de 150×60 o 180×60, que ofereix l’entitat que acull l’exposició. Però, en cas necessari, el MMACA disposa de taules transportables de 180x60x72 que podem portar. També disposem de mòduls per penjar a les parets i lones per posar a terra.

Durada

Pensem que, per optimitzar les feines de transport i muntatge, és recomanable un mínim de sis setmanes (amb possibles adaptacions).

Dates

Cal fixar-les amb temps i arribar a acords per compatibilitzar les diferents demandes.

Horaris per les visites escolars

Normalment aquest és el principal objectiu de l’exposició itinerant, permetre la visita al MMACA als escolars del territori. És per això que per l’èxit de l’exposició ens cal la complicitat dels docents i de les entitats del territori: regidories d’ensenyament, de cultura, centres de recursos, museus,  biblioteques, etc. 
La visita de cada grup, normalment,  té una durada d’una hora i quart.
A no ser que l’espai sigui molt gran, és aconsellable no fer més d’un grup simultàniament.
Cal preveure qui gestiona el calendari de reserves de les visites de grups escolars.

Horaris pel públic general

A més a més, cal preveure, els caps de setmana o alguna tarda, uns  horaris d’obertura a públic general.
Hem comprovat que molts alumnes que ja han visitat l’exposició amb l’escola hi tornen amb la família.  El boca-orella s’expandeix i les nostres exposicions han arribat a ser les exposicions temporals més visitades en tota la història dels respectius espais.
Cal preveure qui s’encarrega del monitoratge o control en aquestes franges horàries. Sovint ho hem cobert amb voluntaris i amics del MMACA del mateix territori.

Continguts

Creiem convenient enfocar l’exposició a una etapa educativa precisa, per exemple el cicle inicial i mitjà de l’educació primària o bé el cicle superior i l’ESO. També hem fet exposicions amb un eix temàtic per exemple miralls o superfícies.
Si és possible ens agrada crear especialment per cada exposició itinerant algun material relacionat amb la població o l’entitat que ens acull.
Un cop coneguda la planta de l’espai expositiu, el MMACA farà un disseny de la disposició dels diversos mòduls a exposar.

Aprofitament de les visites escolars

Les visites es faran per grups classe que aniran acompanyats del seu respectiu professor. El monitor-educador els farà una breu presentació i els orientarà per tal que lliurement experimentin amb els diferents mòduls.
És convenient un mínim treball previ i o posterior a la visita. Organitzem normalment una formació destinada als mestres acompanyants on expliquem el contingut de l’exposició i la seva continuïtat a l’escola.
També hi ha disponible aquí, les fitxes didàctiques dels nostres mòduls

Xerrades i conferències

Sovint l’exposició ha estat acompanyada d’una o més conferències obertes al públic. Si disposeu d’auditori, és una molt bona opció, consulteu-nos. Entre els nostres socis hi ha grans divulgadors que poden fer una xerrada atractiva pel públic general. 

Tallers

De la mateixa manera que a l’exposició permanent, les escoles poden complementar la visita amb tallers com per exemple el de construcció de cúpules de Leonardo. Organitzativament, aquesta opció, requereix més monitors, però facilita les sortides per part dels centres.

Cost i contractació dels monitors

A més del local, aquest és un dels temes difícils de lligar. El MMACA pot encarregar-se de la formació dels educadors-monitors.
Hem fet servir diferents models, des de contractes amb empreses externes fins a ser realitzat per part de jubilats voluntaris o els mateixos docents dels centres de recursos.
En funció de la subvenció que s’aconsegueixi de les institucions, es pot preveure el que quedarà a cobrir amb les visites escolars i fixar el preu.

Pressupost

Els organitzadors han d’aconseguir un mínim fons que cobreixi la cessió,  el transport, el muntatge, la formació, el seguiment, reparacions i altres despeses.
També han de preveure com s’efectua i es cobreix el monitoratge. La nostra exposició necessita acompanyament, com que les opcions són diverses en funció del pressupost disponible, del personal  i del que es vulgui cobrir a través de les visites escolars, normalment, no incloem aquest apartat al pressupost que prepararem. 

Si hi esteu interessants, escriu-nos

Activeu el JavaScript al navegador per a poder completar el formulari.
Nom