- 5è i 6è de primària, ESO, Batxillerat. També altres grups.
- Grups de 30 alumnes màxim
- Durada: 1 h 15 min o bé, l'ampliada d'1 h 45 min
- Preu (curs 23-24): 90€ per grup. L'ampliada 120€
Informació sobre les visites ampliades d’1 h 45 min:
Es fan de 9:00 a 10:45 o de 12:30 a 14:15.
Per fer la reserva, cal anotar la 1a i/o 3a franja i indicar als comentaris que voleu la visita ampliada.
En què consisteix la visita?
Es visiten les sales del MMACA al segon pis del Palau Mercader de Cornellà. Després d’una breu presentació del museu, l’educador acompanya el grup per les diferents sales. En entrar a cada una d’elles es presenta col·lectivament algun dels mòduls exposats i a continuació es deixa temps per l’exploració lliure dels diferents reptes i materials. Els educadors estan a la disposició per acompanyar, aclarir i resoldre dubtes. En acabar es fa una revisió col·lectiva del que s’ha treballat. Les explicacions es poden adaptar a les necessitats del grup en concret.
Més informació de l'activitat
Objectius d'aprenentatge
Dins de l’objectiu general del desenvolupament de totes les capacitats del nen en creixement, l’objectiu de la visita a l’exposició és confrontar els infants amb objectes o situacions atractives que plantegin un seguit de problemes pràctics per resoldre. La resolució d’aquests senzills reptes exigeix la seva comprensió, abstracció i desenvolupament d’estratègies. La presentació amb material manipulable afavoreix que aquests passos es duguin a terme de manera activa. Desenvolupar aquestes habilitats de pensament matemàtic és l’objectiu de l’activitat.
Continguts
La visita al museu engloba continguts del currículum de tots els àmbits: numeració i càlcul; canvi i relacions; espai i forma; mesura; estadística i atzar. Específicament en presentar-los en un entorn diferent es potencia el raonament, el pensament lògic i espacial, les diferents estratègies de resolució, les connexions, l’autonomia i iniciativa personal, i la capacitat de descripció, argumentació i justificació.
Criteris d'avaluació
Comprendre els diferents reptes plantejats a cada mòdul. Fer servir l’assaig i la prova per la seva resolució. Verbalitzar la situació i les idees pròpies als altres companys utilitzant un vocabulari ric i precís.
Competències bàsiques
Comunicatives
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Específiques per conviure i habitar el món
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Competència social i ciutadana
Metodològiques
- Competència matemàtica
- Competència d'aprendre a aprendre
Personals
- Competència d'autonomia i iniciativa personal