Els anys 2022 i 2023 el MMACA ha estat participant en el projecte europeu:

“SMEM Significant Mathematics for Early Mathematicians” (Matemàtiques significatives per als primers matemàtics

L’objectiu del projecte, ha estat millorar i ampliar les oportunitats d’aprenentatge per als alumnes d’entre 3 i 8 anys i els seus professors. Hem desenvolupat  eines gamificades i no formals a l’estil d’exposicions museístiques . Aquestes exposicions estan disponibles en diverses formes (llestes per utilitzar, pop-up, híbrid, reproduïble).

Participants:

Alemanya
Xipre
Alemanya
Sèrbia
França
Espanya
logo_MMACA

Temporalització

24 mesos, del gener del 2022 al desembre del 2023)

Objectius

● Canviar els mètodes més tradicionals d’ensenyament de les Matemàtiques i oferir als professors eines potents per crear activitats “riques” des de la primera infància.
● Analitzar els plans d’estudi de l’educació infantil i descobrir-ne les arrels
matemàtiques. Ajudar a treballar els conceptes matemàtics bàsics pels aprenentatges futurs de nivells superiors.
● Contribuir  a reduir la bretxa de gènere en l’elecció dels estudis relacionats amb STEM, donat el paper rellevant que tenen les matemàtiques en totes aquestes disciplines.
● Fomentar la creativitat i les habilitats centrades en l’ésser humà, com ara la cooperació, empatia, consciència social i ciutadania global
● Apropar els conceptes bàsics, els processos i les maneres de pensar matemàticament través de plantejaments amistosos, per combatre el fals sentit que  és una assignatura avorrida, difícil i molt especialitzada per
només una petita part de la població.
● Entretenir i aportar una experiència matemàtica alegre

Número de projecte

KA220-BE-21-24-32460

El resultat més important de l’SMEM ha estat el disseny i la creació de recursos educatius oberts en 6 idiomes per a persones implicades en el sector de l’educació. Permetran descobrir, utilitzar, crear i compartir exposicions de matemàtiques bàsiques no formals.

 Els recursos són:

    • Una exposició física de 5 mòduls manipulables  i 2 mòduls digitals amb el seu manual.
    • Una maleta didàctica i un manual d’usuari que inclou una col·lecció de 15 mòduls manipulables i 5 mòduls digitals que formen una exposició pop-up (fàcil i ràpida de muntar i desmuntar) destinada a escoles, biblioteques i diversos espais d’aprenentatge informals.
    • Una Guia Didàctica per als tallers relacionats amb les exposicions i la maleta per combinar l’ensenyament no formal amb l’aplicació formal a l’aula a la vegada que possibilita el seu ús independent.