Conte interactiu amb coixins ple de reptes tipus Tangram.
- De 4 a 6 anys, especialment P4, P5 i 1r d'educació Primària
- Grups de 25 alumnes màxim
- Durada: 1 h
- Lloc: al vostre centre
- Preu: 120 € per taller, cal contractar mínim dues sessions.
- Preu del transport: 50€ dins l'àrea metropolitana de Barcelona i 0.9€/km fora de l'àrea metropolitana.
Què farem al taller?
El narrador explica un conte amb coixins en forma de quadrat o triangle rectangle isòsceles (mig quadrat) i de tant en tant s’atura per plantejar un repte que els espectadors de 5 a 8 anys han de resoldre amb els coixins.
El conte està ple de reptes per tal que tothom pugui sortir diverses vegades i intentar resoldre’ls. Al final els infants poden fer formes que els companys han d’endevinar.
Més informació de l'activitat
Necessitats d'espais i de materials
- Cal un escenari de 2×4 m mínim separat per una corda (o equivalent) de la platea.
- Els nens de la primera fila estaran asseguts a terra, els de darrera poden seure en cadires
- Calen uns minuts per preparar l’escenari.
Objectius d'aprenentatge
- Utilitzar el vocabulari geomètric.
- Relacionar figures de 2D i 3D segons les seves propietats.
- Associar les formes geomètriques d’objectes de la vida diària.
- Desenvolupar el coneixement i l’anàlisi de les característiques i propietats de les figures de tres i dues dimensions; localitzar i descriure relacions espacials; identificar i aplicar transformacions geomètriques, i utilitzar la visualització i els models geomètrics per resoldre problemes
- Expressar idees i processos matemàtics de manera comprensible tot emprant el llenguatge verbal
- Usar les diverses representacions dels conceptes i relacions per expressar matemàticament una situació.
- Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen.
Continguts
- Identificació de figures tridimensionals i planes.
- Observació i identificació de diferents elements de l’entorn.
- Relacionar-los amb les figures creades.
- Valoració de les normes que regeixen la convivència en els grups socials.
- Observació i reconeixement de semblances i diferències en objectes: color, grandària, mida i altres propietats (posició, orientació, gir).
- Experimentació d’accions que provoquen canvis en la situació d’objectes fent anticipacions i comparant els resultats.
- Comparació d’objectes per reconèixer patrons, verbalitzar regularitats i fer anticipacions.
- Situació dels objectes en l’espai, reconeixent la posició que ocupen. Orientació.
- Ús d’estratègies per resoldre situacions que requereixin coneixements matemàtics.
- Verbalització dels processos i valoració dels resultats.
- Ús del dibuix com a mitjà de representació: observació de la realitat, processos, canvis (es pot fer després de la sessió).
- Localització i descripció de relacions espacials.
- Identificació i aplicació de transformacions geomètriques.
- Aprendre a ser i a pensar de manera autònoma.
- Aprendre a conviure.
Criteris d'avaluació
- Participar en el joc amb una comprensió progressiva de la necessitat d’unes normes.
- Aplicar estratègies de comparar, classificar, reconèixer patrons i verbalitzar-ho.
- Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones.
- Utilitzar nombres (cardinals) per comptar costats, coixins…
- Cercar semblances i diferències entre les figures formades.
- Comprendre situacions-problema. Emprendre la resolució de forma autònoma i expressar la solució i el procés seguit.
- Usar l’assaig-error per cercar solucions als problemes i a les exploracions.
- Comunicar oralment coneixements i processos matemàtics duts a terme.
- Definir la situació d’un objecte a l’espai i d’un desplaçament en relació amb un mateix, tot utilitzant els conceptes: davant-darrere; prop-lluny; dalt-baix; dreta-esquerra.
- Identificar, analitzar i descriure objectes i espais amb formes geomètriques tridimensionals i planes. Buscar semblances i diferències entre dues figures.
- Mostrar un nivell de gestió emocional adequat en la relació amb els altres en les activitats quotidianes.
- Actuar amb creativitat i capacitat crítica.
- Respectar les característiques dels altres i escoltar i respectar les seves opinions.
- Acceptar i practicar les normes de convivència i els hàbits cívics.
Competències bàsiques
Comunicatives
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Específiques per conviure i habitar el món
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Competència social i ciutadana
Metodològiques
- Competència matemàtica
- Competència d'aprendre a aprendre
Personals
- Competència d'autonomia i iniciativa personal